När vi skapade den identiteten för Flexmassage så var det en omstöpning av företagets identitet för att förbereda för expansion. Sedan dess har ägaren Elin Rydén stadigt byggt upp företaget till vad som nu är Göteborgs största massagekedja med flera mottagningar i Göteborg med omnejd, en del franchise.
Logotypen visar massören, grunden som företaget vilar på. På samma gång finns en sol och en bergstopp dold i logotypen som symboler för en lugn och stadig natur.
Förutom logotypen, så har Studio Kobajagi även designat och byggt webbsida, formgivit Flexmassage samtliga grafiska produkter samt skapat illustrationer.
Intressant extrafakta: Eftersom ägaren själv är massör, så vet hon att det är ett fysiskt yrke som inte går att utföra under åttatimmarsdagar. Av den anledningen har massörerna på Flexmassage sex timmars arbetsdag.
OmrådenBranding med logotyp, grafisk profil, webbdesign och illustrationer.KundFlexmassageLänkFlexmassage